simoneberg.reismee.nl

Eerste week in Amerika

Hey allemaal!
Ondertussen ben ik alweer een week in Amerika en wordt het wel eens tijd om mijn eerste blog te schrijven.

Op zaterdag 6 augustus begon ik aan mijn exchange year. Ik vloog samen met nog 6 andere Nederlandse meisjes naar Londen om daar alle andere Europese exchange students te ontmoeten. Vanaf Londen vlogen we met alle Europese exchange students door naar New York voor 5 dagen prepcourse. We verbleven op een campus, the college of New Rochelle, net buiten New York.
De eerste 2 dagen gingen we helaas nog niet naar New York, we kregen wat lessen over Amerika en over het leven als een exchange student en we deden spelletjes om jezelf voor te stellen en elkaar te leren kennen. Op de tweede dag hebben we typisch Amerikaanse sporten gedaan, American football en cheerleaden. Bij het cheerleaden moesten we met onze eigen groep een chear bedenken en die daarna voor de hele groep opvoeren. Cheerleaden is echt niks voor mij maar het was wel grappig om het voor een keer te doen. Amercan football was heel leuk, ookal verloor ons team helaas wel.
De derde dag was het dan eindelijk tijd om echt naar New York te gaan. Met de trein kwamen we aan op Grand Central en vanaf daar liepen we naar Time Square. Vanaf Time square kregen we vrije tijd, ik ging samen met nog 3 andere Nederlandse meisjes naar the Top of the Rock waar je een geweldig uitzicht had over de hele stad. Verder zijn we nog naar de M&M store geweest en uiteraard gegeten bij de Mac Donalds. 's avonds hebben we een super gave boottocht gemaakt langs o.a de skyline van New York en het vrijheidsbeeld. Toen we terugkwamen van de boottocht had de staff als verrassing limo's geregeld voor ons. Dat was echt zo vet, we reden in limo's met keiharde muziek door New York en over Time square.
De volgende dag gingen we weer naar New York, dit keer met de bus. We aten lunch in Central Park en zijn naar het 9/11 memorial geweest. Daarna kregen we weer vrije tijd, met hetzelfde groepje als de vorige dag hebben we wat geshopt en een beetje rond gelopen.
Na een geweldige paar dagen New York was ik toch wel blij dat ik de volgende dag eindelijk naar mijn gastgezin kon gaan, dacht ik ten minste... Toen we aankwamen op het vliegveld, om door te vliegen naar onze gastgezinnen, kwamen we er tijdens het inchecken achter dat de vlucht van mij en van nog 3 andere meisjes gecancelled was. In eerste instantie vond ik het niet zo erg omdat ik dacht dat ik een paar uurtjes later nog wel kon vliegen maar toen bleek dat er die dag geen andere vlucht meer beschikbaar was en ik moest dus samen met 2 andere meisjes de volgende dag pas vliegen. Ik baalde flink omdat ik echt graag mijn gastgezin wilde ontmoeten. We gingen terug naar de campus waar echt niks te doen was want er was niemand meer en er was ook geen wifi, alleen een paar computers waar we toen de hele dag op gezeten hebben. 's avonds kwam er alweer een nieuwe groep exchange students.
De volgende ochtend konden we gelukkig wel eindelijk naar onze gastgezinnen vliegen. Mijn gastgezin woont in Olla, in Louisiana. Ik heb een hostmoeder en hostvader en 2 kleine broertjes, Mason van 10 en Tanner van 6. Ik was wel een beetje zenuwachtig om ze te ontmoeten omdat ik echt niet wist wat ik tegen ze moest zeggen. Toen ik aankwam stonden ze op me te wachten met welkomsborden, bloemen en een cadeautje, een T-shirt in de schoolkleuren. Het was echt heel leuk om ze eindelijk te ontmoeten en ik voelde me gelijk om mijn gemak. Mijn hostvader heb ik nog niet ontmoet omdat hij nu aan het werk is. Hij werkt altijd 2 weken en daarna is hij 2 weken thuis. De afgelopen dagen heb ik al veel familie en vrienden ontmoet en al veel gedaan. Ik ben naar mijn school geweest om mijn vakken te kiezen, Ik heb Engels, Us History, PE, Art, wiskunde, Spaans en biologie. Iedereen is heel erg onder de indruk van mijn lengte dus ik ben al gelijk in het basketball team geplaatst. Gister zijn we gaan winkelen samen met een pools meisje, ook een exchange student op mijn school, en haar hostfamilie om alles te halen voor school. morgen heb ik mijn eerste schooldag en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, ik heb gelukkig veel vakken met andere exchange students die ik al een beetje ken dus ik ben niet helemaal alleen.

Ik ga proberen zo vaak mogelijk wat te schrijven zodat jullie allemaal kunnen lezen wat ik hier allemaal meemaak!

Reacties

Reacties

P. Berg

Leuk wat van je te horen. Ik zeg wat maar het is al een heel verhaal. Fijn dat je het al een beetje naar je zin hebt. We zullen je op de voet volgen. Doe ook de groeten aan je gastouders en kinderen.
Tot de volgende keer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!