simoneberg.reismee.nl

4 maanden in de VS

Hoi iedereen,

sorry dat ik zolang niks geschreven heb, ik had het erg druk en als ik tijd had had ik geen zin om te schrijven. ondertussen zit ik alweer 4 maanden hier in Amerika, de tijd gaat voor mijn gevoel heel snel, maar aan de andere kant voelt het alsof ik hier al eeuwen zit.

de afgelopen tijd is er weer veel gebeurd, ondertussen is het basketball seizoen begonnen en heb ik meerdere keren per week wedstrijden en elke dag training, ben daar dus erg druk mee maar ik vind het ook heel leuk om te doen. De eerste wedstrijd die ik speelde was ik best zenuwachtig maar het ging uiteindelijk beter dan ik had verwacht.

Alweer een hele tijd geleden hadden we homecoming, echt iets typisch Amerikaans, dit was leuk om een keer mee te maken. Eerst was het homecoming week, deze week was er elke dag een ander thema en dan verkleedde iedereen zich naar dat thema en deden we op school een activiteit die met dat thema te maken had. Op vrijdag was het echt homecoming, dit was een hele leuke dag, 's ochtends was er op school een ceremony waar alle homecoming prinsessen en de queen in een mooie jurk binnen kwamen en er waren verschillende optredens en grappige acts. Daarna was er in Olla de parade, hier reden alle prinsessen en de queen in een mooie auto en gooiden snoep naar de kinderen aan de kant. 's avonds was de homecoming football game, hier reden de prinsessen en queen rond het veld in auto's en verder was het gewoon een football game.

Na homecoming was Halloween. We zijn echt op z'n Amerikaans gaan trick or treaten, langs de deur gaan en om snoep bedelen. Wij hadden hier zoveel snoep dat we genoeg hebben voor het hele jaar.

Met mijn hostfamily ben ik naar een rodeo geweest, dit was een leuke dag. Het was een speciale rodeo want het was een gevangenis rodeo, de mensen die meededen aan de rodeo waren allemaal gevangenen, zij krijgen hiervoor betaald en dan kunnen ze dingen kopen in de gavangenis. Bij de rodeo was er een markt met allerlei dingen gemaakt door de gevangen, het was vooral van hout gemaakt, meubels, speelgoed, schilderijen, etc. De rodeo zelf vond ik erg leuk om te zien.

Een paar weken geleden was de fair hier in Olla, dit is de jaarlijkse kermis. De kermis is hier echt een ding, normaal is er hier in dit kleine plaatsje niet echt wat te doen dus als er dan zoiets is komt iedereen eropaf. Je betaalde 25 dollar en dan kon je onbeperkt overal in voor de hele avond, er waren allerlei leuke attracties, dus dit was een leuke avond.

Iets meer dan ee week geleden was het thanksgiving, thanksgiving is niet heel bijzonder maar het was leuk om een keer mee te maken. Thanksgiving is eigenlijk gewoon gezellig met de familie bij elkaar komen en lekker eten, iedereen neemt wat te eten mee. Het eten was erg goed en er was natuurlijk ook kalkoen.

Zodra thanksgiving voorbij is staat alles hier in het teken van kerst, we hebben met het hele gezin de kerstboom opgezet e het huis versierd. gisteren ben ik met Amanda, Joyce, Dominika en haar hostmom, Cindy, de hele dag gaan shoppen voor kerst, dit was erg gezellig, en we hebben een hoop cadeau's gescoord, kerst is hier heel groot en dat kan ik nu al merken, heb nog nooit zoveel kerst cadeau's bij elkaar gezien en het is nog niet eens alles. Ik heb nu al zin in kerst, het is hier echt iets groots en we gaan allerlei leuke dingen doen.

Dit was ongeveer samengevat wel wat ik zo'n beetje gedaan heb de afgelopen tijd, ik zal proberen de volgende keer weer wat sneller te schrijven.

Reacties

Reacties

Dorothe

Ha Moon, haha het is er dus toch weer eens van gekomen om te schrijven. Leuk om alles weer terug te lezen! Lekker druk leventje heb je daar, maar alles wat je verwachtte en naar uit keek komt ook voorbij; homecoming, halloween, thanksgiving, veel sporten!! Geniet en we spreken elkaar gauw weer, dikke knuffel en kus, mama xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!