simoneberg.reismee.nl

Eerste schoolweken

Ik heb er ondertussen alweer twee weken school opzitten en het meeste begint al normaal te worden.

Laat ik beginnen bij mijn eerste schooldag. School begint hier al om 7:52 dus ik moest erg vroeg mijn bed uit, wat ik niet meer gewend was na 2 maanden vakantie. Ik was best een beetje zenuwachtig voor mijn eerste schooldag, maar gelukkig kende ik de andere exchange students al een beetje, waarmee ik ook veel lessen samen heb, dus ik was niet helemaal alleen. School is hier heel anders dan in Nederland. Je hebt hier elke dag precies het zelfde rooster, dus elke dag dezelfde vakken. Elke dag krijg je een POD, problem of the day, dat is een korte vraag die je moet beantwoorden en aan het einde van de week lever je die in voor een cijfer. Voor je huiswerk krijg je ook een cijfer. Ik merk wel goed dat het niveau hier veel lager ligt dan in Nederland, school is voor mij best wel makkelijk ondanks dat het in het Engels is.
De exchange students zijn echt beroemdheden hier, Ik zit op een hele kleine school dus iedereen weet wie de exchange students zijn. Er komen heel veel mensen naar ons toe met echt de raarste vragen. Iedereen wil weten of we Mac Donalds hebben en of we jagen in Nederland, want dat is hier heel populair, er was zelfs iemand die vroeg of er liften zijn in Nederland.
Ik zit hier in het basketbal team. Vorige week ben ik samen met Dominika, een Poolse exchange student, gaan kijken bij de basketbal training om te kijken of we in het team wilden. Het leek me leuk, dus nu zit ik in het basketbal team. het seizoen is nog niet begonnen dus er is nu alleen training. Gisteren heb ik mijn eerste training gehad, ik ben niet zo goed maar de meiden uit het team zeiden dat ik goed was voor iemand die nog zo weining basketbal gespeeld heeft.
Afgelopen vrijdag ben ik naar mijn eerste American football game geweest. Voor een football game is er altijd een peprally, deze was donderdagavond en hier ben ik ook naartoe geweest. Bij een perrally doen de cheerleaders en de dansers allemaal dansjes en cheers om de football spelers aan te moedigen en er worden allemaal spellen gedaan door de leerlingen van de school. Vrijdag was de wedstrijd, op school was het goed te merken dat die avond de wedstrijd was, de hele dag waren de leerlingen aan het schreeuwen om het team aan te moedigen. Het was een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar omdat het tegen de vijand, Jena, was. Ik begreep niet zoveel van de wedstrijd maar de hele sfeer eromheen was heel leuk, iedereen is heel fanatiek en de cheerleaders en dansers waren het team weer aan het aanmoedigen met dansen en cheers. Helaas hebben we verloren van Jena maar de tigers (mijn school) verliest bijna altijd van Jena omdat Jena een grotere school is met een sterker team.

Ik merk dat ik weining tijd heb om een blog te schrijven, maar ik doe mijn best zo vaak mogelijk te schrijven!

Reacties

Reacties

P. Berg

Sorry dat ik nu pas reageer. Ben Zondag bij je vader en moeder geweest. Je vader heeft me laten zien waar ik jou berichten kan vinden. En ja hoor. Hebbes. Ik merk dat je je er al een beetje thuis voelt. Leuk dat er zoveel sport is. Dan kun je je een beetje uitleven. Ik ga nu snel het volgende verslag lezen. Groetjes ook van Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!